Atestate Uber
Acum 3 zile am decis să-mi iau atestatul de închiriere (asa se numeste tehnic atestatul pentru Uber) drept pentru care am apelat la o școală de soferi care organizează și cursuri pentru închiriere (auto). Școala este Auto....... și am apelat la aceasta pentru că mi se părea o chestie profi, adică asa cum trebuie. Aici am făcut și analizele medicale și psiho, așa că am intrat la dom' profesor ca să văd când încep cursurile, ce și cum.
Am achitat deci cursul, dom' profesor a iesit și mi-a înmânat un teanc de pagini A4 și zice: Uite cursul! Ce curs, zic. Păi nu ești pentru închiriere? Ba da! Păi asta e, uite cursul! Bun, și când începe, sau cum...??? Păi ce, vrei să vii aici în fiecare zi zaici să stai pe calculator? Ai cursul, intrebările le gasesti și pe arr atestate... Aaaa, ok, zic, bine... Am plecat, neștiind cât de folositor era să fi făcut măcar o oră de curs! Veți vedea în curând de ce.
Am intrat pe arr atestate și am început să fac chestionarele de acolo. Deși unele întrebări de acolo mi se păreau de-a dreptul prostești, am decis s-o iau ca atare, sperând că la examen nu le voi întâlni. Ghiciți ce? Le-am întâlnit!!!
Examenul
Examenul se dă la Colegiul tehnic Iuliu Maniu, sâmbăta, conform unui grafic pe care îl afișează din timp Arr-ul. Am fost la ora 10,00 acolo, deși trebuia să fiu la 10,30. Am avut noroc, la ora 10,15 a venit o doamnă și a cerut actele pentru închiriere, le-am dat, în foarte scurt timp ne chema la examen. Un tip venit în ultima secundă zice: Și eu, pentru Uber! Ok, e târziu dar vă iau... Mai e cineva pentru Uber???
Păi... și eu sunt pentru Uber (mă gândesc), ce să fac, să-i zic să nu-i zic... Adică ăla e direct pentru Uber, e trimis chiar de ei, sau cum??? Uber are examen separat de tot ce există în program??? În fine, am decis să tac și să iau faza drept un exemplu clar deprostie confuzie...
Hai că mă strigă... Intru în sală, mă așează un tip în față unui calculator din 1980, îmi scrie numele acolo și pleacă. Văd un buton " Start examinare", apăs și surpriză: începe examenul!
Primele două întrebări mi se par în regulă. Următoarele însă m-au enervat cumplit, motiv pentru care am și fost declarat respins. Dar să vedem întrebările:
1. Care este rolul ambreiajului?
Conform chestionarelor efectuate, această întrebare conține un răspuns corect la fiecare altă întrebare identică, adică dacă îți pică aceeași întrebare după aceeași întrebare, răspunsul este diferit!!!!
Dar, indiferent de răspuns, nu înțeleg de ce un șofer în anul 2018 ar trebui să știe care este rolul ambreiajului! În acest caz, răspunsul meu ar fi:
Să fie călcat ori de câte ori trebuie schimbată viteza de deplasare.
De ce? Păi băi directore, tu chiar crezi că în trafic, dacă ambreiajul face figuri și nu se mai înscrie în parametri, eu o să opresc, ridicmașina autovehiculul pe capre, iau trusa de scule din portbagaj (sper că am scris bine) și purced la înlocuirea acestuia??? Dacă da, atunci e clar că ești un bou. Dar nu orice bou, ci bou de la arr.
2. Gradul de încărcare al autovehiculului înfuențează în mod direct și determinant:
1. confortul și siguranța deplasării;
2. usurința accesării comenzilor autovehiculului;
3. maniabilitatea autovehiculului;
4. distanța de frânare necesară opririi autovehiculului în condiții de sigurantă.
Atât pentru mine, cât și pentru 99,99% dintre șoferi, cuvântul "maniabilitate" sugerează faptul că autorul acestuia ori tocmai a păscut o iarbă care nu se paște, ori berea aia nu era chiar bere... Dar... surpriză:
Maniabilitatea unui autovehicul se definește ca fiind ansamblul calităților sale ce caracterizează posibilitățile de a-și modifica, în mod stabil, direcția de mișcare și traiectoria punctului de dirijare, în funcție de solicitările conducătorului auto. Se percepe (referă n.r.) strict tehnic la autovehicule, o diferențiere între noțiunile de maniabilitate (caracter de suplețe și stabilitate la manevre) și manevrabilitate (posibilitate multiplă de a fi manevrat).
Bun, deci ca să promovez examenul de șofer de închiriat, șofer Uber sau cum vreți voi să-l numim, ar fi trebuit ca mai înainte cu vreo 5-7 ani să mă înscriu și la facultatea de psihologie dar și la cea de transporturi în același timp, și să și promovez.
Păi băi directore, sau cine esti tu ăla așa de deștept de la arr care ai făcut testele, prima variantă de răspuns din partea mea la această întrebare era:
Ba a mă-ti !
Ca să știi și de ce, iată aici diferențierea:
Dacia Logan 2008
Skoda Octavia 2008
Spune-mi tu acum, la 2 autovehicule fabricate în același an, gradul de încărcare influențează maniabilitatea cui???
îti voi răspunde tot eu: a Mă-ti !
De ce? Pentru că autovehiculele nu sunt deloc la fel! Conduc o Octavia 2 full options, care are inclusiv senzori de ambient! Știi ce e asta? Dacă trag o bașină și ies din mașină, când revin și o deschid din telecomandă își deschide singură geamurile în funcție de cât de tare miroase, pentru ca aerul să fie fresh!!!
Dar evident că tu, mare inspector colonel general de arr nu ai auzit de așa ceva, drept care cataloghezi autovehiculul ca fiind unul și același. Simplu. Ai mai tras o bășină si te-ai culcat. Leafa mergeee!
Am achitat deci cursul, dom' profesor a iesit și mi-a înmânat un teanc de pagini A4 și zice: Uite cursul! Ce curs, zic. Păi nu ești pentru închiriere? Ba da! Păi asta e, uite cursul! Bun, și când începe, sau cum...??? Păi ce, vrei să vii aici în fiecare zi zaici să stai pe calculator? Ai cursul, intrebările le gasesti și pe arr atestate... Aaaa, ok, zic, bine... Am plecat, neștiind cât de folositor era să fi făcut măcar o oră de curs! Veți vedea în curând de ce.
Am intrat pe arr atestate și am început să fac chestionarele de acolo. Deși unele întrebări de acolo mi se păreau de-a dreptul prostești, am decis s-o iau ca atare, sperând că la examen nu le voi întâlni. Ghiciți ce? Le-am întâlnit!!!
Examenul
Examenul se dă la Colegiul tehnic Iuliu Maniu, sâmbăta, conform unui grafic pe care îl afișează din timp Arr-ul. Am fost la ora 10,00 acolo, deși trebuia să fiu la 10,30. Am avut noroc, la ora 10,15 a venit o doamnă și a cerut actele pentru închiriere, le-am dat, în foarte scurt timp ne chema la examen. Un tip venit în ultima secundă zice: Și eu, pentru Uber! Ok, e târziu dar vă iau... Mai e cineva pentru Uber???
Păi... și eu sunt pentru Uber (mă gândesc), ce să fac, să-i zic să nu-i zic... Adică ăla e direct pentru Uber, e trimis chiar de ei, sau cum??? Uber are examen separat de tot ce există în program??? În fine, am decis să tac și să iau faza drept un exemplu clar de
Hai că mă strigă... Intru în sală, mă așează un tip în față unui calculator din 1980, îmi scrie numele acolo și pleacă. Văd un buton " Start examinare", apăs și surpriză: începe examenul!
Primele două întrebări mi se par în regulă. Următoarele însă m-au enervat cumplit, motiv pentru care am și fost declarat respins. Dar să vedem întrebările:
1. Care este rolul ambreiajului?
Conform chestionarelor efectuate, această întrebare conține un răspuns corect la fiecare altă întrebare identică, adică dacă îți pică aceeași întrebare după aceeași întrebare, răspunsul este diferit!!!!
Dar, indiferent de răspuns, nu înțeleg de ce un șofer în anul 2018 ar trebui să știe care este rolul ambreiajului! În acest caz, răspunsul meu ar fi:
Să fie călcat ori de câte ori trebuie schimbată viteza de deplasare.
De ce? Păi băi directore, tu chiar crezi că în trafic, dacă ambreiajul face figuri și nu se mai înscrie în parametri, eu o să opresc, ridic
2. Gradul de încărcare al autovehiculului înfuențează în mod direct și determinant:
1. confortul și siguranța deplasării;
2. usurința accesării comenzilor autovehiculului;
3. maniabilitatea autovehiculului;
4. distanța de frânare necesară opririi autovehiculului în condiții de sigurantă.
Atât pentru mine, cât și pentru 99,99% dintre șoferi, cuvântul "maniabilitate" sugerează faptul că autorul acestuia ori tocmai a păscut o iarbă care nu se paște, ori berea aia nu era chiar bere... Dar... surpriză:
Maniabilitatea unui autovehicul se definește ca fiind ansamblul calităților sale ce caracterizează posibilitățile de a-și modifica, în mod stabil, direcția de mișcare și traiectoria punctului de dirijare, în funcție de solicitările conducătorului auto. Se percepe (referă n.r.) strict tehnic la autovehicule, o diferențiere între noțiunile de maniabilitate (caracter de suplețe și stabilitate la manevre) și manevrabilitate (posibilitate multiplă de a fi manevrat).
Bun, deci ca să promovez examenul de șofer de închiriat, șofer Uber sau cum vreți voi să-l numim, ar fi trebuit ca mai înainte cu vreo 5-7 ani să mă înscriu și la facultatea de psihologie dar și la cea de transporturi în același timp, și să și promovez.
Păi băi directore, sau cine esti tu ăla așa de deștept de la arr care ai făcut testele, prima variantă de răspuns din partea mea la această întrebare era:
Ba a mă-ti !
Ca să știi și de ce, iată aici diferențierea:
Dacia Logan 2008
Skoda Octavia 2008
Spune-mi tu acum, la 2 autovehicule fabricate în același an, gradul de încărcare influențează maniabilitatea cui???
îti voi răspunde tot eu: a Mă-ti !
De ce? Pentru că autovehiculele nu sunt deloc la fel! Conduc o Octavia 2 full options, care are inclusiv senzori de ambient! Știi ce e asta? Dacă trag o bașină și ies din mașină, când revin și o deschid din telecomandă își deschide singură geamurile în funcție de cât de tare miroase, pentru ca aerul să fie fresh!!!
Dar evident că tu, mare inspector colonel general de arr nu ai auzit de așa ceva, drept care cataloghezi autovehiculul ca fiind unul și același. Simplu. Ai mai tras o bășină si te-ai culcat. Leafa mergeee!
Respect pentru informatii....Vreau si eu sa stiu despre aceasta maniabilitate si cred ca va fi o intrebare pe care o voi pune multor soferi in spirit de haz.Mersi
RăspundețiȘtergere